2018. január 25. 10:59 - DanidePeto

Az uborka poszt

Ígértem, hogy az uborkáról részletesebben beszámolok, mert úgy érzem, egy külön cikket érdemel.

uborka2.jpg

Nem véletlenül a világ 4. legsűrűbben termesztett zöldsége. Nem csodaszar, mint ahogyan semmi a világon, de ha hasonló ételeket fogyasztasz együtt, felér egy csodával amilyen változásokat tapasztalhatsz!

Először is a legfontosabb az ubival kapcsolatban, hogy nagyon jó a bőrnek, minden szempontból. Rengeteg vizet tartalmaz, ezért hidratálja is a bőrt, magas benne a kálium, magnézium és szilícium tartalom, amik felelősek a feszességéért is. Valamint tuti hallottál, vagy láttál már olyat, hogy az uborkakarikát a szemükre teszik. Ez sem akkora faszság, mint gondolnád, mert például reggel, felkelés után, ha mindkét szemedre raksz egy-egy szeletet, pár perc múlva kisimulnak a táskák és eltűnnek a karikák. Próbáld ki!

Ha már a szépségnél tartunk, erősebbé teszi a hajat is és a körmöket a benne található silica. Ha felgyorsítanád a hajad növekedését, akkor is érdemes elgondolkodni, hogy átállsz a mindennapi uborkafogyasztásra, mert a kéntartalmának köszönhetően gyorsítja is azt. A kénről pedig gondolom, nem kell mesélnem (gyógyfürdőkben sem véletlenül emelik ki a víz kéntartalmát…).

Ami esetünkben igen fontos, az pedig az a tulajdonsága, hogy segít a fogyásban, hiszen alacsony kalória és magas víztartalmú étel, tehát eheted idegből, ameddig csak bírod.

Ha pedig cukorbetegséggel, magas vagy alacsony vérnyomás problémával, vagy magas koleszterinszinttel küzdesz, akkor pedig kihagyhatatlan cucc. Miért mondom ezt? Mert segít a hormontermelésben, hogy megfelelő inzulin termelődjön (ami ugyebár kurvára fontos a cukorbetegeknek), illetve a koleszterinszintet a steroltartalma miatt optimalizálja.

A hétköznapi, megszokott dolgokat, hogy csökkenti a rák kialakulásának a kockázatát, meg hogy tele van, vitaminnal el se lövöm, mert ez már eléggé alap dolog, ha zöldségről beszélünk.

A teljesség igénye nélkül tartalmazza a következő vitaminokat és hatásai:

  • K-vitamin, Vas, Magnézium, Kálium, Kalcium, B1-, B2- és B6-vitamin
  • C-vitamin (a héjában van rengeteg, tehát NE HÁMOZD MEG!)
  • Zeaxantin (antioxidáns, ami a szem egészségéhez járul hozzá)
  • Alacsony a cukortartalma
  • Lúgosító hatású (ez azért nagyon fontos, mert a sok húszabálástól el van mindenki savasodva a gecibe)
  • Emésztésjavító és frissen tartja a leheletet (ezt a szót írd le melléütés nélkül baszki)
  • Szíverősítő (magas káliumtartalma miatt)
  • Gyulladáscsökkentő (tehát az izületekre is jó hatással van)

Van egy iszonyatosan fontos tudnivaló viszont, amit nagyon kiemelek. Nem mindegy, hogy hol veszed azt az uborkát, de legyen szó bármilyen zöldségről, gyümölcsről, húsról. A nagy áruházláncokban található felfújt szarok annyi vitamint, tápanyagot nem tartalmaznak, mint a 3 napos fesztiválboxerem. Ki tudja, mióta rohadnak a raktárban, mennyi szarral injekciózták tele, hogy olyan állapotban maradjon, hogy el lehessen adni.

Ha van lehetőséged, akkor keress egy jó kisiparos zöldségest és vedd tőle, amit csak tudsz. De még a tejet is!

Mellékesként pedig egy tipp azoknak, akik a kelleténél sűrűbben felöntenek a garatra. Na, nekik üzenem, hogy lefekvés előtt jóparaszt módjára nyúlj be a hűtőbe és harapj két iszonyatosat az uborkából. Próbáld ki és meglátod mi lesz másnap.

Azt hiszem, most csodálkoznak majd a kis zöldségesek, hogy mitől ugrott meg az uborka eladási száma…

uborka.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://prior.blog.hu/api/trackback/id/tr1513602231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.