2018. február 14. 16:05 - DanidePeto

Edzés a Földközi-tengeren

Hogy értsétek az előzményeket: Egy földközi tengeri hajóúton voltam. Minden nap máshol köt ki a hajó, úgyhogy ideális választás, ha világot is akarsz látni, meg pihenni is szeretnél. Jó kis reklámot csinálok a hajótársaságoknak. (danidepeto@gmail.com címre várom a jutalmakat, kedves hajótársaságok… ) Reggel kiköt, napközben várost nézel, kajálsz, edzel, amit akarsz, este pedig 6-7 óra magasságában tovaindul a hajó és az éjszakát a tengeren tölti.

Leszögezném, hogy ha konkrétan a városnézés része érdekel, akkor nem neked való a hajózás. Ezek a fél napok pont nem elegendőek, hogy minden látványosságot kielégítő módon körbejárj. Én le is szarom ezeket. Még az elején megbeszéltük, hogy bemegyünk sétálgatni, nézelődni, a helyi kultúrából a lehető legtöbbet megismerni és a látványosságokért egy másik nyaralás/pihenés alkalmával visszatérünk majd több napra.

Barcelonából indultunk (Barcelona gasztronómiája), amit Palma De Mallorca (Mallorca és a tengeri herkentyűk) követett és onnan tovább indulva következett egy teljes nap a tengeren. Ekkor nem kötött ki és ez az a nap, amikor a leginkább ki tudod használni a hajó adta lehetőségeket. Amiből kurva sok van természetesen. Elkezdve onnan, hogy egész nap zabálhatsz megállás nélkül, át a kaszinón, egészen a jakuzzizásig és természetesen az edzésig. Erről mindjárt részletesebben.

Az egy napos tengeri út után Palermóba érkeztünk, amiről ITT írtam egy kicsivel részletesebben, majd Civittavecchia következett. Civittavecchiából át lehet vonatozni vagy taxizni/buszozni Rómába, ha az ember kirándulna és negyed méterenként selfiebot árus négerekbe vagy zsebtolvajokba ütközne. Az utolsó két megálló pedig Savona és Marseille voltak. Illetve az utolsó „új” megálló, hiszen Marseille után Barcelonába hajóztunk vissza és innen repültünk haza.

Ez a kör 7 éjszakát tett ki. A 8 nap alatt sikerült négyszer edzenem a hajó konditermében. Csak azért nem ötször, mert utolsó nap belázasodtam, mint a picsa és konkrétan a kabinból se tudtam kimozdulni. De hát kifogásnak kell lennie…

Az úszó konditerem

Zseniális. Jobban felszerelt, mint egyik-másik Pesti konditerem. Rengeteg kardió gép közül választhattunk, voltak kézi súlyzók és gépek is természetesen.

Napközben tartottak jóga, spinning, aerobic órákat is. Ezeken nem vettem részt, mert úgy éreztem, csöpp testem nincs felkészülve ilyesfajta terhelésekre, tekintve hogy előtte 5 vagy 6 órát sétálgattunk az adott városban.

Teljesen más érzés volt ott, a hajón edzeni úgy, hogy körben full üveg az egész és a végtelen tengert látom magam körül. Már csak ezért is megérte felmenni (ja, azt kifelejtettem, hogy 14 emeletes volt a hajó és a kondi a legfelső szint legmagasabb pontján, a 14. emeleten volt)

Simán le tudtam nyomni az összes edzésem, minden izomcsoportra. Még olyan terhelést is kaptak, amilyet itthon talán még sosem. Emellett a tiszta, sós, tengeri levegő és az a festői környezet... áh, felesleges halmoznom a jelzőket, mert úgyse tudom azt a látványt és érzést visszaadni.

Ami pedig méginkább megkívánta, hogy kimondjam, "azt a kurva!",azok a nyugdíjas utasok. Ahányszor felmentem, mindig volt olyan nyugdíjas korú vendég, aki épp egy kardió gépen kocogott, biciklizett, síelt. Jó érzés volt számomra ezt látni, mivel úgy tűnik a világ elindult egy jobb irányba. Az más dolog, hogy Magyarországra még sajnos nem ért el ennek még csak a fuvallata sem. Na majd egyszer. Talán.

Jelenleg a programomban és csapatomban lévő srácok és lányok inkább a 16-35 év közötti korosztályt erősítik, de remélem, hogy hamarosan a felső határt kitolhatjuk 50, de akár 60 évre is. Lehet, hogy ebben a korban már nem olyan drámai a változás a testen, mint egy túlsúlyos 20 év körüli hölgyön, ha egy egészséges, változatos és tudatos táplálkozást folytatunk egy optimális mozgásformával és edzéssel egybekötve. De ÉN garantálom, hogy a test meghálálja hosszú távon! Azt hiszem nem véletlenül van 4szeres túljelentkezés minden kikiáltott jelentkezési időpontomban. Mi nem diétázunk és kondizgatunk. Mi egyszerűen csak ezt az életmódot éljük és nem mondunk le semmiről, ami boldoggá tesz!

Ha érdeklődést látok egy bővebb élménybeszámolóra, akkor lehet, hogy írok majd. Addig is beszéljenek helyettem a képek.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.