2018. február 12. 16:46 - DanidePeto

Életmódváltók Szicíliában

Harmadik megállóként Palermóba érkeztem és feljegyeztem azokat az érdekességeket, amit meg kell kóstolnod, ha odafigyelsz a táplálkozásodra, de azért szeretsz enni. A szicíliaiak (ismét egy leírhatatlan szó) ugyanis imádnak enni, aminek meg is adják a módját. Szerintem itt már erre is kezd kiépülni valamiféle maffia.28033277_10204029827463111_1659381508_o.jpg

Nem csoda a szicíliaiak ételperverziója, hiszen több kultúra konyháját is ötvözi (Spanyol, Francia, Római, Afrikai, Görög és persze a sajátjuk). [A képen egy mozgó hentest látunk. Épp halat darabol az út mellett]

27990595_10204029827703117_342793245_o.jpg

Ahova el kell látogatnod, az a piac természetesen. Teljesen véletlenül bukkantam rá, ahogy a főutcán sétálgattunk. Az egyik keresztutcában megpillantottuk a kofákat, ami be is vonzotta kíváncsi tekintetünket. Kurva jó, ahogy üvöltöznek, hogy az ő holmijukat vedd meg. Mint nagyszüleimnél vidéken a cigányasszonyok, mikor kiderült, hogy a Józsi megdugta a szomszéd Bőzskét tavaly nőnapkor. Nem is értem hogyan tudnak ilyen gyorsan beszélni.

28035186_10204029827343108_1415515362_o.jpg

Egy ici-picikét talán eltántorított attól, hogy bármiféle tengeri cuccot vegyünk a tény, hogy elpakoláskor csupán letakarják az addig kint lévő halakat, polipokat és fingomnincsmilyenélőlénydekurvaundorító valamiket, majd nemes egyszerűséggel betolják a saját bérelt üzlethelységükbe és rázárják a kaput. Nem akarom tudni, hogy mi történik azokkal a nyers húsokkal a nap további részében. Viszont a hangulat felülmúlhatatlan.

28081095_10204029827423110_1643726451_o.jpg

Ha már egy kicsit tudatosabban táplálkozol, akkor gyorsan megakad a szemed a streetfoodokon. Mindent térdig érő olajban sütnek ki. Imádok enni és erre építettem fel a nálam elérhető életmódváltó programot. Azt ehess, amit akarsz. Nem csak csirke-rizs hónapokon keresztül sóval és borssal meg néha egy hangya fasznyi salátával. Úgyhogy én streetfoodot akartam enni aznap, ezért kerestem, hogy mi lehet az az étel, amit meg is ennék, és nem tocsog nyakig olajban. Olaszország, tehát tészta. A legtöbb helyen pedig van teljes kiőrlésű tészta és teljesen más íze van, mint az itthoninak. Nagyon finom! (És ezt úgy írom, hogy nem vagyok egy biszem-baszom foodblogger. Nem is tervezek az lenni.)

Kóstold meg a szardíniás tésztát! Sáfrányos vízben főzik a tésztát és nem az otthon kapható szardíniát aprítják ám bele. Elképesztő íz kombináció.

Ami még szemet szúrt, az a baszott nagy toast szendvics, amit a „fő utcában” lehet kapni. Brutális. Akkora maga a szendvics, mint a fejem. No persze ez nem épp diétás hami, de aki nem a diéta közepén van, talán belekóstolhat.

Összességében Palermo egy gyönyörű hely, különleges ételekkel és emberekkel. Pénzért árulják például a kutyasimogatást is…

27990553_10204029828343133_1270949211_o.jpg

Látogass el, ha szeretsz világot látni és szeretnél valami különleges, máshol talán nem is létező ízt érezni. Én biztos, hogy még visszatérek ide. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://prior.blog.hu/api/trackback/id/tr1513658190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása